Een ambulante GGZ behandeling houdt in dat de patiënt één of meerdere malen behandeld wordt op één van de locaties van de zorgaanbieder. De patiënt verblijft dus gewoon thuis. Een ambulant ggz traject wordt begeleid door verschillende behandelaren, zoals systeemtherapeuten, psychologen en psychiaters.
Sinds 2012 is de wereld van de GGZ professionals flink veranderd: er zijn meer materiële controles en externe verantwoordingen. Bestuurders en therapeuten worden overweldigd met een veelheid aan voorschriften, regels en eisen. Bovendien verschillen deze regels per verzekeraar. Dit maakt het voor veel therapeuten erg lastig om overzicht te bewaren en de regels na te komen. Echter leidt het niet nakomen van contracteisen tot grote financiële risico’s.
Een Elektronisch Patiëntendossier (EPD) dat u helpt bij het waarborgen van de zorgeisen biedt uitkomst. Het Cliënten Informatie Systeem (CIS) van de Zorg Service Groep is een volledig EPD voor de ambulante GGZ. Dit nieuwe type EPD beschermt u tegen risico’s door regel- en wetgeving te waarborgen.
Het merendeel van de Elektronische Patiëntendossiers geeft een waarschuwing met betrekking tot zorgeisen. Echter is er slechts één EPD dat ervoor zorgt dat u daadwerkelijk aan de gestelde eisen voldoet: CIS.
Door geïntegreerd horizontaal toezicht wordt gezorgd voor een optimale dossiervoering én zekerheid van een juiste DBC-registratie. Ons EPD geeft de mogelijkheid om te voldoen aan de actuele wet- en regelgeving. In elke fase van de diagnose behandelcombinatie wordt gecheckt of voldaan is aan de actuele eisen en regels.
Dankzij meerdere koppelingen kunt u direct uw declaraties indienen bij gemeentes en verzekeraars. Tevens is het mogelijk om ongecontracteerde zorg en no-show factureren direct naar de patiënt te sturen via e-mail.
Het EPD maakt het eenvoudig om contracten met gemeentes en zorgverzekeraars in te regelen. Per contract kunt u diverse zaken inregelen, waaronder het maximale gemiddelde DBC-tarief, het beschikbare budget en welke diagnoses wel en niet primair mogen zijn.
Al uw personeel kan worden opgenomen in het personeelsmanagementsysteem van CIS, inclusief arbeidsovereenkomst, contactgegevens, werkdagen en uren per week per locatie. Elke medewerker krijgt een rol. Deze rol bepaalt welke onderdelen van CIS toegankelijk zijn voor hem of haar. Voor behandelaren geldt dat hun functie wordt vastgelegd (agb-code).
Met CIS heeft u eenvoudig inzicht in de bezettingsgraad per behandelaar, per locatie. U kunt de effectiviteit van behandelingen en per behandelaar bijhouden, op basis van CQI, ROM en afsluitreden. Cliënttevredenheidsresultaten zijn in te zien, per regio en behandelaar.
Bovendien wordt met één druk op de knop alle benodigde data voor externe verantwoording geproduceerd. Hiermee draait u eenvoudig uw maandelijkse productiemonitor uit.
Met CIS bespaart u tijd en geld. Plan hier uw vrijblijvende adviesgesprek.